Tuesday 29 November 2011

The path that i choose...



masih segar di ingatan
tangan-tangan yang membimbing,merintis aku ke jalan ini

terasa baru semalam aku melangkah
namun,bila aku berpaling
rupanya sudah jauh jalan yang ku tinggalkan
hingga jejakku yang terdahulu
sudah hilang terhapus dek masa

ini jalan yang aku pilih
jalan yang banyak mengajar aku,
pengorbanan
kewaspadaan
kasih sayang
ketaatan
kepimpinan
pentarbiyahan
....................

ini jalan yang aku pilih 
menyaksikan keringat peluh
terkadang berteman air mata
bukan sedikit masa yang diinfaq,
namun aku tidak pernah menyesal,
moga ianya menjadi pemberat timbangan di mizan

ini jalan yang aku pilih
aku meminta padaMu ya Rabb
tetapkanlah hati ku di jalan ini
dan moga jalan ini
adalah JALAN yang kau redhai..
Allahurabbi~

Surah 1 Al-Fatihah ( 7 ayat ) الفاتحة

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam.الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.الرَّحْمـنِ الرَّح

Yang menguasai di Hari Pembalasanمَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ

Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan.إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ

Tunjukilah kami jalan yang lurus,اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ

(yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ


No comments:

Post a Comment